Frp-Jensen slår tilbake mot Ap
- I går falt det en uheldig uttalelse i Stortinget. Det er en uttalelse Fremskrittspartiet har beklaget både skriftlig og muntlig.
Det sa partileder Siv Jensen i sitt innlegg i Stortingets debatt om neste års statsbudsjett torsdag.
Ordstriden brøt løs da stortingsrepresentant Per Sandberg i en replikkveksling med utenriksminister Jonas Gahr Støre (Ap) sa at Arbeiderpartiet spilte rollen som offer etter 22. juli.
Les også: - Ap har spilt rollen som offer
Slo tilbake mot Ap
Men så var det også slutt på å beklage ordene som falt i stortingssalen onsdag formiddag.
- Utgangspunktet var en påstand fra Arbeiderpartiet mellom det som hendte 22. juli og Fremskrittspartiet. Det er en påstand vi ikke kan la stå uimotsagt! utbrøt Jensen fra Stortingets talerstol.
- Jeg ser på db.no nå at Eskil Pedersen nok en gang er ute og forsterker denne påstanden.
- Han påstår at det er vi, Fremskrittspartiet, som må ta ansvar for Breiviks holdninger, la hun til.
Les hos db.no: - Frp skyld i Breiviks holdninger
- Underlig debatt
- President, det er Breivik og bare Breivik, som må ta ansvar både for handlinger og holdninger, fortsatte Siv Jensen.
- Det er noe underlig ved en debatt hvor opposisjonspartiet Fremskrittspartiet skal ha ansvar for norsk asyl- og innvandringspolitikk. Mens de som fører den norske politikken, de har ikke noe ansvar.
- Det må gå an både å ha varme og sympati for ofrene, men samtidig fremføre kritikk av norsk asyl- og innvandringspolitikk, mener Jensen.
Aksepterte unnskyldningen
Arbeiderpartiets parlamentariske leder Helga Pedersen aksepterte unnskyldningen.
- Vi har aldri holdt Fremskrittspartiet ansvarlig for handlingene 22. juli. Jeg aksepterer Siv Jensens beklagelse. Vi må tåle en debatt, sa hun.
- Det du ikke tar avstand fra er Eskil Pedersens påstander om
holdninger, og det hadde jeg håpet, svarte Siv Jensen.
Les også: Sandberg legger seg flat
Les flere nyheter her


Lesernes kommentarer
Olav Brekhus
24. november 2011 - 15:08
Er ikke ofte jeg er enig
Niri Baklid
24. november 2011 - 17:49
Eskil Pedersen har heilt rett
Pål Vedeld Djupvik
24. november 2011 - 18:10
Naturligvis sier Niri det ho sier,
Niri Baklid
24. november 2011 - 18:25
Kor mykje veit du
Henry Hansen
24. november 2011 - 18:55
Niri.
myter om at alle andre har feil!!
Niri Baklid
24. november 2011 - 19:36
Små kunnskaper
Solfrid Charlotte Vale
24. november 2011 - 19:46
Niri@ Skjønner ikke deg jeg,
Dan Henriksen
15. april 2012 - 19:58
å borte ble denne NIRI.....hehehehe
Jørn Pedersen
24. november 2011 - 20:49
"Hansen"? ...
Kjell Rue
21. mai 2012 - 16:06
Javel?
Husk at alle spioner tatt i Norge kommer fra AP!
Helge Larsen
25. april 2012 - 20:17
Å springe, når bråket starter, er ikke noe positivt!
At Jens Stoltenberg som statsminister beskylder FRP for Breivik sine handlinger, er en stor skam. Det er AP`s politikk og ideologi som Breivik reagerer mot, ikke FRP.
Det samme har vi fra Jens Stoltenberg, når han uttaler seg i bruk av oljepengene våre, da påstår han at FRP er uansvarlige og vil bruke opp oljefondet, men, utelukker at FRP har en handlingsregel som tilsier det stikk motsatte.
Vi kaller dette for "inhibisjon" innenfor psykologien.
Man forskyver over på andre, det man selv tenker, eller har tenkt å gjøre. Et kjent psykologisk fenomen.
Kjell Rue
21. mai 2012 - 15:58
Huff
Slikt lavmål må vi alle holde oss for gode til!!!!
Nicolai Myklebust
24. november 2011 - 19:02
Når det gjelder personhetsen
Jørn Pedersen
24. november 2011 - 20:45
Dakar...
Roar Solbakken
25. november 2011 - 14:07
Eskil
STEM IKKE AP neste gang
Christen Krogvig
24. november 2011 - 20:26
Aps tur til å be om unnskyldning
Ap har ikke forsnakket seg, men med viten å vilje forsøkt å koble FrP til 227. Det er en ufattelig skammelig kobling, og Ap bør straks be om unnskyldning slik Sandberg har gjort.
Bakgrunnen for radikaliseringen av ABB omtales her: http://www.youtube.com/watch?v=n3uTPcxLsFo&feature=player_embedded
Som det fremgår av videoen begynte dette med at han bevitnet hvordan innvandrere gikk løs på nordmenn. Dernest leste han seg opp på islam. Han har i motsetning til folkene i FrP lest både Koranen, haditene og islams historie. Etter hvert klikket det for ABB. Det grusomt. Men at en person som har lest det ABB har lest, skulle tillegge uttalelser fra de ofte uvitende FrPerne noen vekt er ytterst søkt. Så vidt jeg har forstått siterer han både Kennedy, Churchill og Muhammed i sitt manifest. Men meg bekjent har ingen FrPere en gang blitt tildelt den tvilsomme æren å bli sitert i manfestet.
I den grad FrP har ansvar for 227, er det fordi partiet bare har snakket om innvandring uten å få til noen resultater. Det er mulig 227 ville vært unngått hvis FrP hadde klart å stanse innvadrerkriminaliteten. Men det er også mulig at ABB ville gått amok uansett slik vi har sett på diverse skolemassakrer. Men i så fall måtte han imidlertid ha klekket ut en annen begrunnelse for ugjerningene.
Tor Johan Gundersen
25. november 2011 - 11:46
FRP / AP 22 juli 2011
Det som skjedde 22 juli 2011 var en fryktelig tragedie for Norge, men selvfølgelig verst for dem som er direkte berørt.
Det gikk ikke mange timene etter at bomben gikk av før det ble opplyst at bombemannen hadde hvert medlem i Frp. Dette har siden den dagen til stadighet blitt dradd frem, og om det ikke blir sagt med rene ord, så kan alle med et åpent sinn lese mellom linjene hva som anntydes. Nemlig, Frp må ta ansvar i saken.
Dette er renspikka vås, og uttalelser fra folk som fortsatt er utstyrt med "skylapper". Frp kom med en idiotisk uttalelse her om dagen, men har lagt seg helt flat og beklaget dette på det sterkeste.
Derimot har det kommet kritiske uttalelser om FRP fra sentrale folk i AP, men her er det ingen som beklager noe som helst.Dette viser en skremmende holdning fra Norges største politiske parti.
Hva Eskil Pedersen gjorde eller ikke gjorde den 22 juli, må bli en helt annen debatt. Jeg synes garvede politikere i AP burde lære Pedersen kunsten med å beklage uttalelser som kan bli oppfattet som krenkende.Frp folk er nemlig også mennesker. Om ingen andre har mot til å gjøre dette, burde sjefen "Jens" være voksen nok til å ta tak i dette å sette tingene på plass en gang for alle. Det snakkes idag om høyere extreme, den gang jeg var ung var det mye snakk om vensre extreme. Resultatet blir faktisk det samme. Terror blir brukt, og uskyldige mennesker må ta støyen.
Jeg husker da godt AKP(ML), og disse skrev også et manifest. Det er ikke lenge siden vi i Norge hadde ministre med politisk bakgrunn derfra. Synes alle politiske partier inkl. Ap nå bør gjøre alt for å legge dette bak seg å se fremover. Politikk dreier seg heldivis om noe mer enn 22 juli.
Frida FREDRIKSEN
25. november 2011 - 12:25
Så enig,Gundersen.
Det kommer antydninger hele tiden som blir "polert" at det var ikke slik ment....osv....
Britt Olsen
26. april 2012 - 13:33
du må huske at det er jo god gutten tilstoltenberg
Knut Granberg
24. november 2011 - 15:27
En person er skyldig
Men uttalelsene til leppa fra Trøndelag kan da ikke forsvares. Han har en tendens til å slenge ut av seg mye edder og galde i mange saker. Kan han ha blitt plaget mye under oppveksten tro......?
Erlend Hammern
24. november 2011 - 19:24
"Men uttalelsene til leppa fra Trøndelag"
Tom Knigge
24. november 2011 - 15:37
Nå var det vel også AP sin
24. november 2011 - 16:12
Aerlig talt, Knigge, hva
Vidar Weseth.
Alf Myhre
24. november 2011 - 16:51
ikke demokrati i norge
Terje Johannessen
24. november 2011 - 17:05
Du mener vel ikke å hevde at
Høyresiden har jo iveret veldig da for å revidere valglovverket. Mange av de borgerlige kom fra de mer bypregde og tettbefolkede områder. Men det var før. Nå er det mange ute i distriktene som stemmer borgerlig, og da i første rekke på Høyre. Så kanskje de borgerlige bør la valglovverket når det gjelder utjevningsmandater få være som de er.
Pål Vedeld Djupvik
24. november 2011 - 18:16
Nettopp Terje Johannessen,
Terje Johannessen
24. november 2011 - 18:36
Kanskje Ping Pong er noe vi
Nicolai Myklebust
24. november 2011 - 18:53
"Du mener vel ikke å hevde at
Jo, slik vår sosiodemografiske politiske geografi er i dag så er de faktisk det. Dette illustreres jo ganske uomtvistelig med den latterlige situasjonen vi så ved forrige valg der de rødgrønne klarte å klore seg fast i regjeringskontorene til tross for at et flertall av befolkningen stemte dem vekk.
Terje Johannessen
24. november 2011 - 19:30
Les innlegget mitt en gang
Nicolai Myklebust
24. november 2011 - 19:46
Forrige valg var jo nettopp