
Klimahysteriet er ren svindel
Det er ikke lenger omreisende svovelpredikanter som predikerer dommedag, nå er det økofundamentalistene som håver inn milliarder på usanne dommedagsprofetier. Det er blitt big business.
Jeg er møkka lei av disse falske dommedagsprofetene som hopper og spretter i takt med gradestokken, godt fulgt opp av en mer og mer utroverdig media jeg har mistet tilliten til. Tidligere var det slik at var der noen deilige "normale" varme dager var det en del av global oppvarming. Var det derimot noen "normale" kalde vinterdager, ja da var vi forlate meg på vei inn i en ny istid.
Hva søren ble det til, istid eller tropevarme? Men nå - he, he, he, unnskyld at jeg ler - nå har økofundamentalistene helgardert seg og kaller alt for klimaendringer, noe det jo har vært til alle tider - og milliardene renner inn.
Der
Spiegel, Europas ledende politiske magasin, dristet seg til i 2007 i bredt
anlagte reportasjer og i intervjuer med ledende tyske forskere å gjøre narr av
hysteriet hos dem de kaller øko-aktivistene.
I 2008 en gang så jeg på Holmgang på TV 2 en
kveld. Der satt to norske vitenskapsmenn som stod oppført på listen som FN har
laget et stort nummer ut av at de har, en liste med 3.000
"vitenskapsfolk" som hadde undertegnet på at verden står ovenfor en
stor og alvorlig klimakrise.
Men så satt altså to av dem i et TV 2-studio og sier at de ikke er enig i dette,
til tross for at de faktisk stod oppført på listen. "Ja, men hvorfor står
dere der da?", spurte programlederen. "Vi ønsker ikke å stå der",
- svarte de, - "vi har til og med flere ganger anmodet om å bli strøket av
denne listen, men vi blir ikke hørt!"
Hmmm..? Men, hvordan er dette mulig
da? Så mye for FNs seriøsitet – dette er jo ren svindel på toppnivå. Og
hvorfor fortsetter media å skrive om dette vrøvlet.
30.000 vs 3.000 vitenskapsmenn og kvinner
For noen dager siden leste jeg at det var over 30.000 vitenskapsmenn over hele verden som har skrevet under et opprop på at problemet med global oppvarming ikke er annet enn "tull og tøys og ren nonsens". Tenk - 30.000 vitenskapsmenn og -kvinner sier dette – og hvor er nå vår tullete media? Hvorfor fortsetter de å spre falsk informasjon?
Stifteren av The Weather Channel John Coleman har sammen med 30.000 vitenskapsfolk besluttet å saksøke Al Gore for å få denne klimaSVINDELEN eksponert for det den er . SVINDEL!" Se videoen selv her. Hvorfor blir slike oppsiktsvekkende nyheter ikke nevnt på TV2, NRK eller øvrig media?
Her står grunnleggeren av TV-kanalen The Weather
Channel, Mr. John Coleman, frem som talsmann for 30.000
vitenskapsmenn og kvinner og sier: "Det er
nesten ingen radio- eller TV stasjoner, ingen aviser eller andre, som slipper
oss til med våre synspunkter. Med unntak av FOX News!" Så mye for medias troverdighet.
Det er definitivt en verden der alt for mye ikke er slik media beskriver det. Takket være Internett og sosiale medier har ikke massemedia lenger muligheten til å spre løgner uten å bli avslørt - det som forundrer meg mest, er at massemedia fortsetter å skrive om klimaløgnene. Vi
lever i merkelige og interessante tider!
Med dette ønskes alle en VARM vår og sommer, gjerne godt over normalen!
Henry Østhassel
Vanse

Lesernes kommentarer
Hans Martin Øvre
6. februar 2012 - 14:53
Bstillingsverk.
Job
6. februar 2012 - 19:04
Det siste jeg fant var dette
Her skulle temperaturmålinge liksom ha vært foretatt i uminnelige tider over hele verden og store havområder i 130 år. Satelitter hadde man ikke før nylig heller.
Dokumentarene florerer på tv2 og nrk. De blir sendt i reprise hele tiden. Man forsøker å få det til at isbreer som kalver holder på å bli borte. Men dette er jo et resultat av at de legger på seg og dermed siger mer.
Astor
6. februar 2012 - 19:44
Uenig!
Astor
6. februar 2012 - 20:04
artikkelforfatteren er som dere ser Henry Østhassel:
Kort fortalt - Jeg tilhører den blå fløyen av KrF. Jeg er gjenfødt kristen, var skilt i 5 år - giftet meg igjen med X-kona 2 juli 2010 (vår gamle bryllupsdag) - 2 barn, 3 barnebarn, oppfinner og grunder. Jeg elsker Jesus, etter tre rystende møter med Den Hellige Ånd har det gitt meg en enorm ærefrykt for Den Hellige Gud, elsker å være sammen med Guds folk, reiser mye, elsker Israel og elsker livet. Og jeg gleder meg til det neste livet i Himmelen i Hans rike som ikke er av denne verden
A N
6. februar 2012 - 21:13
Ogsaa? Kan man ikke ha
Øyvind Huseby
6. februar 2012 - 21:13
klimahysteri?
Astor
6. februar 2012 - 22:30
Beklager det. Det var kun
Sigmund Abusland
8. februar 2012 - 19:09
Job og Astor
Jan Skoland
16. februar 2012 - 15:56
Astor! en feiging.
Knut E Blom
16. februar 2012 - 21:51
Så gjør du det selv? Astor,
Astor, som mange andre velger å stå frem som anon, det er faktisk hans/hennes privilegium og hans/hennes rett!
Hvis du ikke kan tilbakevise hva debatanten skriver så kall han feig, staffedømt og sedlighetsforbryter! det hjelper på egoet mitt!
Du skjønner, det er hva debatanten skriver som er viktig her, ikke hva de heter, bor, er for noe som er viktig, det kalles for hersketeknikker og sørger for å effektivt stoppe utsagn en selv ikke liker.
Sigmund Abusland
6. februar 2012 - 22:11
Henry, jeg tror kanskje at
Gunnar Sembsmoen
6. februar 2012 - 22:27
Om klima og fantasier, realiteter og litt annet
Så leste jeg i høst i Aftenposten at dersom man renset kullkraftverkenes avgasser, ville det føre til et nedsatt partikkellag over CO2-laget, noe som fører til at refleksjonen av sollys reduseres. Altså:Klimarensing fører til oppvarming. Et paradoks?
Det er påvist at jordas magnetfelt forskyver seg relativt raskt, noe som fører til at beskyttelsen mot sollyset svekkes, og temperaturen stiger.
Undersøkelser av gamle islag har dokumentert at det skjedde like raske temperatursvingninger diverse tusen år tilbake som nå. Ikke mye gass, olje og varmekraftverk på den tiden?
Det som er problemet for den jevne mann, er at han må forholde seg til en mengde selvmotsigelser. Det som jeg synes er mest plagsomt er de som bruker nærmest fundamentalistiske argumenter for sine konklusjoner.
Jeg tror en vil finne ut at de fleste klimaskeptikerne er et produkt av de bastante holdningene fra miljø/klima-vernerne. De er jo like religiøse som kreasjonistiske fundamentalister, og er det noe som irriterer folk, er det nedlatende pekefingre fra fanatikere. Saken er at vi VET ikke noe, vi bare antar. La oss være litt mindre dogmatiske, da går det kanskje an å ha en debatt, ikke en skyttergravskrig.
Gunnar Sembsmoen
Jorunn Lauvstad
7. februar 2012 - 9:39
Batterier
Solceller sammen med slike batterier kan gi huset den elektrisiteten det behøver. God isolasjon og en del tekniske løsninger sammen med vedovn/pelletsovn for å ta kuldetoppene på vinteren, gjør huset uavhengig av energi utenfra.
Slike batterier vil også føre til at bensin/diesel-motorene erstattes med elektriske motorer, og vi slippe den giftige eksosen i byene.
I tillegg vil "kortreist energi" gjøre landet tryggere. Vi har nylig erfart at voldsomt vær kan ødelegge kraftlinjene, og de er også utsatte for sabotasje i krisesituasjoner. Dessuten går store mengder energi tapt på veien langs kraftlinjene.
Jorunn Lauvstad
9. februar 2012 - 9:46
Lagring av energi
Henry Østhassel
7. februar 2012 - 11:48
.
Henry Østhassel
7. februar 2012 - 11:45
Politisk korrektet - eller ren dummhet
Job
7. februar 2012 - 18:04
Penger styrer verden
Sivert Almvik
7. februar 2012 - 14:18
Betyr det at....
Jeg kan jo med selvsyn se at det er annerledes nå enn da jeg var gutt .
Alt som har med hysteri å gjøre ler jeg av.....og alt som er vrøvl og oppspinn ler jeg også av , ikke bare klima men "annet" hysteri også....
Atle Eriksen
7. februar 2012 - 14:49
Isen smelter
Vi hører at eksperter på klima sier at det allerede er for seint å snu denne uyviklingen.
Er det virkelig noen som tror at vi med enkle midler kan snu klimaendringen ?
Vi blir nødt til å gi avkall på det meste av vår moderne livsstil dersom det i det hele tatt skal være til en bitteliten hjelp til våre etterkommere.
Job
7. februar 2012 - 20:27
Hvis du vil drive med desinformasjon
http://translate.google.no/translate?hl=no&langpair=en|no&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Polar_ice_cap&sa=X&ei=h2sxT9iDPczOsgaeprSgBA&ved=0CFcQ_RM
Inga Bodil Sønderland
7. februar 2012 - 15:58
KLimahysteri?
Gunnar Sembsmoen
7. februar 2012 - 17:45
Til Inga Sønderland
Hadde man forsøkt å være litt mer moderat og åpen for motforestillinger, er jeg overbevist om at forskningen rundt klimaet hadde gått mye raskere. Slik det er nå, kaster man seg ned i skyttergravene, og blir der. Istedet for å samarbeide.
Fanatikere har aldri brakt noe godt med seg, heller ikke i klimadebatten. Og hvorfor er det så forbannet viktig å FÅ rett? Er det ikke viktigere å finne sannheten?
Gunnar Sembsmoen
7. februar 2012 - 17:56
Klimahysteriet
Jeg ønsker ikke å gå i dialog om klimautviklingen. For det første har jeg ikke nok rede på det, og for det andre er Henry nok ikke en person som lar seg lett overtale til å skifte standpunkt. Enskjønt, han er jo ”born again” kristen, så kanskje jeg kan prøve en litt annen vinkling:
Siden begynnelsen av 1800-tallet har verdens befolkning økt med 6 milliarder. Og utviklingen fortsetter, mye takket være Henry’s likesinnede, som ser på hvert nytt individ som en velsignelse. Disse forbrenner uhorvelige mengder av fossile brennstoffer og fjerner skogen, som skal sørge for at vi overlever. En eller annen gang, går dette galt, hvis vi ikke lukker buksesmekken i tide. Og det er vel hva klimaforskerne prøver å fortelle oss, om ikke så direkte. De måler at jorda avskoges og at luftens og havets sammensetning endres. At dette, på et eller annet tidspunkt, får fatale konsekvenser for alt liv, ser jeg på som opplagt. Hvorfor er det ikke opplagt for Henry?
Ola Gøthesen
Henry Østhassel
8. februar 2012 - 11:17
Hva vil du frem til?
Knut E Blom
16. februar 2012 - 21:58
Henry
med hans verdens ide. Så da er det jo så enkelt å bare si. "Dette svaret er for dumt til å bli komment."..........
Jan Skoland
16. februar 2012 - 16:15
Livssyn, hva har det med klima å gjøre?
Retorikken spisses og debattemperaturen stiger.
Du gjør deg selv kun til en debatt klovn.
Rune Ulfsnes
7. februar 2012 - 20:13
Vanlig norsk og utenlandsk
"The First Global Revolution” Alexander King, one of the founders of the “Club of Rome” writes:“In searching for a new enemy to unite us, we came up with the idea that pollution, the threat of global warming, water shortages, famine and the like would fit the bill. . . . The real enemy, then, is humanity itself.”
Gunnar Øvrelid
7. februar 2012 - 22:10
IPCC sine egne erkjennelser, og innrømmelser.
Fremskriving av potensielle endringer av klimatiske ekstremiteter under ulike utslippsscenarier vil generelt ikke avvike vesentlig over de neste to, tre tiår (dekader) men slike tegn (indikasjoner) er relativt små sammenlignet med naturlige klimavariasjoner over perioden. Selv tegn til projeksjon av endringer av noen klimaekstremiteter over nevnte periode er usikre. For projeksonerte endringer innen utgangen av det 21. århundre vil usikkerhet med selve modellen, eller med de benyttede utslippsscenariene, bli dominerende – avhengig av det ekstreme. Gitt klimasystemets vekslende og komplekse natur kan man ikke utelukke (se bort fra) at dårlig forståelse for klimatiske terskelverdier sannsynliggjør lav risiko for omfattende endringer.
Jan-erik Risvik
8. februar 2012 - 13:52
Klima
Henry Østhassel
8. februar 2012 - 15:16
Helt riktig